Wednesday, April 1, 2009

KEPIMPINAN TERBUKA


Bagai sudah ditakdirkan, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri yang ke-5. Dengan pengalaman selama 44 tahun dalam bidang politik,cukup mematangkan Abdullah dengan pelbagai peristiwa susah senang dan pahit manis dalam dunia politik.

Untuk mengukur apa yang telah disumbangkan Abdullah sepanjang lima tahun lima bulan (Nov 2003-April 2009) sebagai Perdana Menteri, mungkin tidak terlalu banyak yang boleh disenaraikan. Tapi itu tidak bermakna Abdullah berundur tanpa jasa dan budi yang bakal dikenang sepanjang hayat oleh rakyat Malaysia. Abdullah. Landasan keterbukaan dan ketelusan seperti yang diharapkan oleh rakyat Malaysia dibuka sepenuhnya oleh Abdullah. Beliau akan diingati kerana sifatnya yang mudah didekati, mesra, lemah lembutdan penyayang. Imej pemimpin kampung bersama hati dan jiwa yang sangat dekat dengan rakyat, menarik rasa hormat yang tinggi terhadap


Meskipun hanya berselisih kira-kira 14 bulan daripada tarikh peralihan kuasa yang sebenar iaitu pada Jun 2010, namun sebagai Pemimpin sejati, Abdullah sedar apabila tiba masanya untuk beliau berundur. Kini segala tugas mentadbir negara bakal diterajui oleh Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dengan pelantikan Datuk Seri Najib Tun Razak, kini lengkaplah sudah ramalan teori Ya Rahman mengenai 6 pemimpin yang menerajui negara.Teori ini menggabungkan nama pangkal Perdana Menteri pertama sehinggalah sekarang ini.

R - Rahman


A - Abdul Razak


H - Hussien Onn


M - Mahathir


A - Abdullah


N - Najib




1 comment: